poniedziałek, 30 marca 2015

Co zrobić, gdy znalazłeś/łaś rannego lub chorego gołębia?


Znalezionego rannego lub chorego ptaka należy możliwie najszybciej przetransportować do lecznicy weterynaryjnej, najlepiej specjalizującej się w leczeniu ptaków. Gołębie najlepiej transportować w pojemniku przygotowanym wg opisu zamieszczonego w punkcie „ogrzewanie” (poniżej).





 Kiedy podjąć decyzję o zabraniu ptaka?

Trzeba koniecznie zareagować i udzielić pomocy, gdy:

:: widzisz ptaka małego (pisklaka) osamotnionego na chodniku, pod budynkiem;
:: ptaka, który jest skulony, osowiały, niereagujący na podchodzącego do niego człowieka;
:: ptaka, który ma problemy ze skrzydłem, np. ciągnie je za sobą itp., mimo prób nie jest w stanie odfrunąć;
:: ptaka mającego zlepione pióra;
:: ptaka zakrwawionego.





  • Ogrzewanie


Jeśli znaleziony ptak nie wykazuje widocznych urazów ortopedycznych, nie krwawi, ale jest osłabiony i zachowuje się ospale lub w sposób budzący podejrzenia, należy zacząć od ogrzania go. Można zrobić to umieszczając ptaka w pojemniku np. tekturowym pudełku grubo wyłożonym przykładowo polarową tkaniną. Ważne by z materiału nie wychodziły nitki, gdyż te stanowią poważne zagrożenie dla ptaków. W pudełku można umieścić zamkniętą butelkę wypełnioną ciepłą wodą, jednak nie może ona być gorąca (nie może parzyć nas w dłonie). Gołębia najlepiej jest umieścić w miejscu, do którego nie mają dostępu inne zwierzęta,  w szczególności koty i psy.


  • Pojenie


Gołębiom podajemy świeżą letnią, niegazowaną wodę mineralną, nisko- lub średniozmineralizowaną. Płytkie naczynie z wodą  można umieścić w pojemniku z gołębiem. Jeśli istnieje podejrzenie, że ptak nie jest w stanie samodzielnie pić, wtedy wodę można podawać pipetką, umieszczając pojedyncze krople na czubku dzioba lub w szczelinie pomiędzy górną i dolną częścią dzioba – woda sama spłynie do środka.


  • Karmienie


Gołębie są ziarnojadami, oznacza to, że ich pokarm składa się zasadniczo z ziaren zbóż i traw. Gołębi nie karmimy pieczywem, gdyż zawiera na ogół sól, która niszczy ptasie nerki. Dla samodzielnego gołębia właściwym pokarmem powinna być mieszanka niegotowanych ziaren np.:

:: kasza jaglana,
:: kasza jęczmienna,
:: groch,
:: kukurydza,
:: suche płatki owsiane lub jęczmienne,
:: słonecznik,
:: pszenica lub gruba kasza jęczmienna (tzw. pęczak),
:: pokruszone orzechy,
:: konopie.

Gołębiom nie podajemy kaszy gryczanej, ryżu ani siemienia lnianego. Siemię można podawać jedynie w niewielkich ilościach , jako dodatek do zasadniczej karmy. 


MIEJCIE DOBRE SERCE I RATUJCIE GOŁĘBIE !! ONE NAS POTRZEBUJĄ, NIE OMIJAJ CHOREGO PTAKA, ZAOPIEKUJ SIĘ NIM. 


100 komentarzy:

  1. Witam, właśnie przed chwila zabralismy z jezdni potrąconego gołębia pocztowego. Jesteśmy teraz w okolicach Wrocławia. Jeśli to możliwe prosze o kontakt 602 742 414.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przed chwilą znalazłam rannego młodego gołębia proszę o kontakt 669676523

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj pod domem znaleźliśmy gołąbka, zabraliśmy go do domu, na nóżce ma tylko czerwoną obrączkę, ale bez opisu...Ogólnie je i pije wodę bez problemu, ale jak próbuje wstawać to upada na nowo...chyba ma coś z nóżką...chcielibyśmy mu pomóc żeby się nie męczył, znalazłam w internecie taki ochraniacz dla gołębi, ale nie znam się a tym, czy będzie odpowiedni:
    http://www.hodowlany.pl/i1203_Usztywniacz_rehabilitacyjny_na_nogi_dla_golebi_i_innych_ptakow.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Przed chwila znalezlismy golebia hodowlanego. Prosze o kontakt 603582610

    OdpowiedzUsuń
  5. witam, znalazłem gołębia po blokami - bez ogona - ubrudzonego farbą - prawdopodobnie w sprayu - gdzie nie gdzie poprzypalany - stąd kompletny brak tylnych piór z ogona - na grzbiecie wypalone albo wyszarpane piórka. chyba ktoś go albo przypadkowo tak potraktował albo zrobił to celowo. ogólnie chodzi itp. podaje mu wodę i ziarno. ma ktoś jakiś pomysł ? kontakt 532370640

    OdpowiedzUsuń
  6. Od godziny opiekuję się znalezionym gołąbkiem. Miał obrączkę z numerem telefonu właściciela, który niestety mieszka tak daleko, że przekazanie mu ptaka jest niewykonalne. Gołąbek czuje się dobrze, jest chyba tylko zmęczony i zmarźnięty. Właściciel poprosił o przechowanie ptaka przez trzy dni, podanie mu wody, płatków owsianych i RYŻU. Zmartwiłam się, gdy przeczytałam wpis na stronie, że ryż nie jest odpowiednim pokarmem dla gołębia i natychmiast poszłam wymienić karmę na nową ... a tam ani ziarenka ryżu!!! Mam nadzieję, że to ptaszkowi nie zaszkodzi (nie wiem jakich problemów mam się spodziewać po takiej diecie). Podsypię mu jeszcze pokruszonych orzechów włoskich i zdobędę łuskany słonecznik bez soli - bo to na pewno doda mu energii. Jeśli ktoś ma dla mnie jakąś radę to proszę o komentarz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PROSZĘ podawać kaszę jęczmienną PĘCZAK groch OMIELANY kukurydzę ziarna i ziarna słonecznika ryżu proszę im nie podawać bo Pęcznieje gołebiom w żołądku proszę też podawać wodę letnią

      Usuń
  7. Przed chwilka znalazłam gołąbka. Ma bardzo twardy opuchnięty brzuszek i jedna nogę całkiem zesztywniała. Nie jest w stanie chodzić i latać. Karmie go i poje ale nie wiem co z maluchem dalej skoro nie moze sie poruszać. Bardzo prosze o jakies info 735983859

    OdpowiedzUsuń
  8. Znalazłem na balkonie martwego gołębia prokowo 83-300 nr 597 /16/060 FOI PL

    Druga vision vio

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie znalazłam gołębia na klatce schodowej nie widzę żeby miał jakiś uraz ale jest osowialy dałam mu wodę i płatki owsiane co mam dalej z nim zrobić proszę O pomoc

    OdpowiedzUsuń
  10. Chciałam dodać ze trzymam go na balkonie mam nadzieję że dobrze zrobiłam tylko nie wiem co teraz z nim zrobić

    OdpowiedzUsuń
  11. W Lublinie na Placu Wolności chodzi gołąb. Biały z obrazkami, chyba na obydwu nóżkach. Raczej hodowlany. Daje znać jakby się komuś zgubił.

    OdpowiedzUsuń
  12. Znalazlam kolo domu martwego gołębia.
    Mial dwie obraczki:1. Viziom v10
    2. 9603 16 0288 FCI PL
    Tel. 665984342

    OdpowiedzUsuń
  13. Do nas wczoraj też się wieczorem przyplatal wyglądał na chorego bo nie uciekał tylko dał się dotknąć wyczytałam w necie żeby dać mu jeść i pić i tak zrobiliśmy przez noc odpoczol a rano już go nie było

    OdpowiedzUsuń
  14. Przyleciał do mnie gołąb z obrączką (w sumie to na drugiej nodze ma jeszcze białą opaskę). Nie był ani ospały, ani ranny. Nie bał się ludzi i dał się złapać. Spisałem więc numery z obrączki i doszedłem z którego okręgu gołąb jest. Zadzwoniłem najpierw do prezesa i podałem numery z obrączki. Miał zadzwonić. Po dwóch dniach ciszy zadzwoniłem, ale już do kierownika lotów w tym samym oddziale FCI PL. Kierownik obiecał pomoc, ale... nie zadzwonił. Po dwóch dniach dzwonię do kierownika lotów i pytam, jak wygląda sytuacja. A on na to, że niby do mnie dzwonił, a hodowcy gołębia dał numer mojej komórki. A skoro nikt o mnie nie zadzwonił to hodowca ma tego gołębia gdzieś. Na pytanie co mam zrobić z gołębiem skoro nie jest moją, usłyszałem, że najlepiej jechać do innego miasta i wypuścić. Może gdzieś gołąb poleci, a ja nie będę miał już kłopotu. I oto mam teraz na stanie gołębia. Nie zamierzam go porzucać. Szukam dla niego domu u jakieś normalnego hodowcy gołębi. Ale wkurw mam. Bo każdy ma na tego ptaka za przeproszeniem wysrane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ano właśnie. Przydarzyła mi się podobna historia z gołębiem okręgu węgrowsko-sokołowskiego. I tylko gołąbka szkoda :(
      Wniosek jest taki -> hodowcy, póki mają profity z gołębia i nie muszą dokonywać żadnych dodatkowych czynności (choćby telefon do znalazcy), karmią i wyzyskują ile się da, a tak, to mają ptaka gdzieś. Porzucają go. Strach pomyśleć, co robią z chorym, uszkodzonym po locie, któremu np jastrząb piórko wyrwał :<
      To jawne niewolnictwo!

      Usuń
  15. Dwa tygodnie temu znalazłam na jezdni w Białej Podlaskiej młodego potrąconego gołębia.Ma złamaną nóżkę i prawe skrzydełko.Wygląda na młodego,czarny z nakrapianą jasno główką.Nie wiem co z nim zrobić. W Białej Podlaskiej nie ma żadnej pomocy takim ptaszkom.Trzymam go w kartonie.Je i pije bez problemu,próbuje wychodzić z kartonu.Jest słodki.Pewnie oddalił się od stada.Proszę o kontakt (może właściciel go poszukuje) 607178872.

    OdpowiedzUsuń
  16. Witam. Dzisisj znalazlam gołębia przed wejściem do kamiennicy. Obserwowalam go ale niestety ma problem z lataniem. Próbował ale nie wyszlo. Na oko wszystko ok. Je i pije tylko co dalej. Kontakt 517 456 824 Bytom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Bydgoszczy mozna dzwonic pod numer ‭52 585 98 88‬ , oni przyjada i zabiora rannego na leczenie, juz mialem wczoraj tak

      Usuń
  17. Pod Płockiem znalazłam gołębia rasowego (raczej do mnie przyszedł i wchodził do domu). Żywy lecz zmęczony i spragniony, bo był upał. Obecnie dałam mu jeść i pić oraz zapewniam nocny wypoczynek. Rano zbadam jego kondycję i wypuszczę ewentualnie. Gołąb ma czarną obrączkę EU PL 9 16 C 618.
    Jest biały z jasnobrązowym rysunkiem, piórami na łapkach i bardzo krótkim dziobem. Jest spokojny, nie boi się a ja postępuję z nim delikatnie.
    Gdzie szukać właściciela? Czy powinnam go rano tak po prostu wypuścić i już?
    martyna480@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Od pięciu dni opiekuję się gołębiem ktorego przyniósł mój kot.Gołąbek ma wyskubane piórka pod skrzydełkiem ok 5 cm i malutką rankę na nodze.Wszystko przemywam rywanolem i smaruję maścią propolisową.Co jeszcze mogę zrobić?

    OdpowiedzUsuń
  19. Co zrobic ze zdrowym ale nie latajacym golebiem w Warszawie ???

    OdpowiedzUsuń
  20. Znalazłam gołębia jest ranny nad skrzydłem. Mozliwe ze zaatakowal go inny ptak .Jest bardzo słaby. Przewraca się na plecy i nie ma siły sam się podnieść. Dostał wodę i jedzenie. Woj łódzkie. Koło Poddebic

    OdpowiedzUsuń
  21. Przybłąkał się gołąb zakonnik. PL 7 16 H 958
    Jest sprawny ale przebywa u mnie już niemal tydzień.
    kontakt: zybex@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  22. Witam ! Co zrobić z uwiezionym gołębie na drzewie ? Wisi na około 10 M.Prawdopodobnie zachaczyl się obrączka o gałąź?

    OdpowiedzUsuń
  23. Witam ! Co zrobić z uwiezionym gołębie na drzewie ? Wisi na około 10 M.Prawdopodobnie zachaczyl się obrączka o gałąź?

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam
    Znalazłem przed chwilką gołąbka skulnego w śniegu,nie stawiał oporu jak go zabierałem...jest bardzo słaby...nie zauważyłem uszkodzeń zewnetrznych...zamyka oczka i tylko czasami porusza dziubkiem...podawałem mu troszkę wody z pipetki...teraz go ogrzewam w kartoniku...co jeszcze moge zrobic?

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziekuje za ten wpis! Dzieki Pani uratowalam golebia <3 Dzieki Pani wiedzialam co robic!
    Zycze samych najlepszych rzeczy!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam przed chwilką znalazłam rannego ptaka pogryzionego przez innego. Gdzie w Warszawie mogę zgłosić to?

    OdpowiedzUsuń
  27. Witam,pod moim blokiem (między ścianą a skrzynką) jest gołąb ma cały czas wyprostowane jedno skrzydło.Sąsiadka mówi,że był już tam wczoraj.Zaniozłam mu wodę. Gdzie mogę to zgłosić? Co robić? Proszę o pilny kontakt 721629956

    OdpowiedzUsuń
  28. W piątek 19 07 2019 . Znalazłem osłabionego gołębia pocztowego w okolicy Bogatyni.Nawiazalem kontakt ze związkiem w bogatyni.podałem mój nr telefonu ale od 30 godzin nikt się nie odezwał

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam około 25 07 2019 na moją posesje Nowy Kisielin Lubuskie przyleciały 3 gołębie przesiadują koło oczka wodnego i są tam łatwym łupem dla moich kotów nie wiem ile jeszcze uda mi się je chronić przed kotami i psem jak komuś na nich zależy proszę o wpis a podam więcej szczegółów pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  31. Są w Warszawie ludzie którzy próbują pomagać gołębiom ale nie dostają żadnej pomocy ze strony państwa. Lecznice mówią Ptasi Azyl i człowiek zostaje bez pomocy z chorym gołębiem. Ptasi Azyl likwiduje gołębie chore na paramyksowirozę, salmonellozę, mykoplazmozę, ornitozę i wiele innych chorób. Państwo polskie to zmowa urzędnicza w celu grabieży dochodów ludności. Nic więcej.

    OdpowiedzUsuń
  32. Witam, znalazłem gołębia w Warszawie co mam zrobić gdzie to zgłosić 537 745 994.

    OdpowiedzUsuń
  33. Dzisiaj z drzewa dosłownie spadł mi gołąb na głowę.Zabrałam go do domu,ponieważ weteryniarz nie udzielił mu pomocy twierdząc żeby zostawić ptaka.Niema ran tylko jednym skrzydełkiem nie rusza.Kupiłam karmę w zoologicznym i podałam wodę.Ptak jest u mnie w pudełku i ciepłym,spokojnym miejscu(pokoju).Proszę o informację jak mu pomóc.TEL.696589111.Dodam,że jest to goląb dziko żyjący.Z góry serdecznie dziękuję i proszę o kontakt.

    OdpowiedzUsuń
  34. Dodam że wszystkie koszty leczenia pokryje sama.

    OdpowiedzUsuń
  35. Właśnie znalazlam golebia. Jest młody. Nie lata, chyba ma uszkodzone skrzydełko. Zabrałam go do domu, podałam picie i jedzonko, nie bardzo chce jednak pić i jeść. Co mam zrobić? Kwidzyn.

    OdpowiedzUsuń
  36. Znalazłam gołębia z uszkodzonym skrzydłem z dwoma obraczkami . proszę dzwonić na nr 721825399

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś w okolicach Sosnowca znalazłam gołębia z obrączka proszę o konta 506590 774 ptak jest zabezpieczony.

      Usuń
  37. znalazlam mlodego golebia pod blokiem, nie umie jeszcze latac i kuleje na noge pije i je ziarna peczaku ryzu i platkow owsianych oraz kaszy jeczmiennej, trzymam go na balkonie w kartonie na sianie a na noc okrywam z gory kocem, boi sie jak podchodze to piszczy jak mysz, co robic isc do weta nie wim jak wiecej mu pomoc

    OdpowiedzUsuń
  38. Proszę o pomoc mam ma działce gołębia ewidentnie hodowlany (pięknie ubarwiony) kręci się albo mieszka pod dachem od 3 dni... gdzie to zgłosić? Gdzie szukać pomocy bo tu zdechnie z pewnością :(

    OdpowiedzUsuń
  39. Znalazłam młodego gołębia. Prawdopodobnie ma problem z nogą i lataniem, bo macha skrzydłami, a nie potrafi się wzbić do góry. Gdy postawi się go na równym podłożu, przechyla się i leży na boku. Niestety jest problem ze znalezieniem weterynarza chętnego do udzielenia pomocy. Gołąb nie chce sam jeść ani pić.
    Proszę o pomoc 505023032

    OdpowiedzUsuń
  40. Wktam Serdecznie.
    Znalazłem gołebia pod blokiem.
    Nie uciekał,obok było trochę piór,wydaję mi się że chwycił go jakiś pies.
    Gołąb ma opuszczone niżej jedno skrzydło,nie może latać.
    Nie wygląda mi to na złamanie,bardziej jakiś uraz.
    Mam go w domu.W lecznicy zaproponowali mi tylko eutanazje gołębia.
    Czy mohprosić o jakąś pomoc?
    Zostawiam numer telefonu:
    608 153 802

    OdpowiedzUsuń
  41. wczoraj na parapecie znaleśliśmy młodego gołębia na parapecie który nieodlatuje i ciągle nierusza skrzydłami niewiemy co to jest pomożecie?

    OdpowiedzUsuń
  42. Witam, od 7 dni przylatuje mi do okna gołąb z pierścionkiem niestety ciężko mi zrobić bardziej wyraźne zdjęcia, ale chciałbym, by odnalazł go właściciel lecz nie wiem, co mam robić.
    tel:783292247

    OdpowiedzUsuń
  43. Witam, od 28czerwca mam gołębia z uszkodzonym skrzydłem. Weterynarz odmówił przyjęcia gołębia. Dzwoniłam gdzie tylko się dało w sprawie gołębia. Z obrączki wynika, że gołąb jest z Katowic Orzesza... 0139 PL 20. ...5825.to nr na obraczce. Do Katowic również dzwoniłam, mieli oddzwonić i do dzisiaj cisza. Jest mi przykro że zaobraczkowany gołąb nie interesuje hodowców. Nie wiem co dalej mam zrobić. Gołąb jest, pije, ale nie może fruwac. Co dalej?

    OdpowiedzUsuń
  44. A co zrobić, gdy nie mogę akurat tego ptaka przetransportować? W Łodzi Straż Miejska nie zajmuje się gołębiami. Co prawda jest tzw. Animal Patrol, ale oni jeżdżą do psów, kotów itp, ale nie do gołębi. Kiedyś znalazłam ranną synogarlicę turecką i dosłownie nikt nie chciał jej udzielić pomocy. Weterynarz, do którego dzwoniłam, powiedział, że oni nie zajmują się dzikimi zwierzętami. A do azylu w Łódzkich Łagiewnikach nie mogłam się dodzwonić. Po paru godzinach synogarlica zdechła...

    OdpowiedzUsuń
  45. Witam znalazłam chorego gołębia . Okolice Wrocławia proszę o kontakt 881696925

    OdpowiedzUsuń
  46. Znalazłam gołębia rannego gdzie dzwonić by go zabrali ?

    OdpowiedzUsuń
  47. Znalazłam gołębia rannego gdzie dzwonić by go zabrali ?

    OdpowiedzUsuń
  48. Dzień dobry znalazłam skulonego gołębia pod blokiem, Warszawa Mokotów, jak mogę mu pomóc? Mam go zbierac?

    OdpowiedzUsuń
  49. Znalazłam białego gołębia. Jest zaobtmrączkowany zieloną obrączką.

    OdpowiedzUsuń
  50. Znalazłam gołębia który oddycha ma główkę na dole i stoi w miejscu i się nie rusza nie reaguje na ludzi HALO JAK MU POMOC CZY ZABRCA GO DO DOMU CZY ZOSTAWIĆ PROSZĘ O POMOC

    OdpowiedzUsuń
  51. Znalazłam gołębia który oddycha ma główkę na dole i stoi w miejscu i się nie rusza nie reaguje na ludzi HALO JAK MU POMOC CZY ZABRCA GO DO DOMU CZY ZOSTAWIĆ PROSZĘ O POMOC

    OdpowiedzUsuń
  52. Tomaszów Mazowiecki znalazłam biało brązowego gołębia ma zielona obrączkę.. nie może latać.. mam go w pudełku 608 603 736

    OdpowiedzUsuń
  53. 45 yrs old Research Nurse Phil Capes, hailing from Saint-Hyacinthe enjoys watching movies like "Awakening, The" and Skydiving. Took a trip to Palmeral of Elche and drives a Ferrari 250 GT LWB Tour de France. przydatne tresci

    OdpowiedzUsuń
  54. pomogę choremu gołębiowi w Warszawie: 507807361, jeśli ktoś znajdzie chorego to proszę o kontakt

    OdpowiedzUsuń
  55. zlalazłam gołebia i nie chce otowrzyc dziubka by dac mu pic lub jesć co robic?

    OdpowiedzUsuń
  56. Dziś pod blokiem znalazłam gołębia, wzięłam go bo tu pełno kotów na podwórku. Zabezpieczylam go w skrzynce, podałam wodę w pojemniczku, sypnelam pszenicy. Mam nadzieję że za dwa dni będę mogła go wypuścić na wolność, że odzyska siły.

    OdpowiedzUsuń
  57. znalazłem gołębia pocztowego z dwoma obrączkami w okolicach Poznania. właściwie cały dzień go nie ma-przylatuje na wieczór i siedzi całą noc na dachu. Czy ktoś zgubił gołębia pocztowego? 508010926

    OdpowiedzUsuń
  58. Głąb ze zwiaznymi obiema nóżkami. Proszę o pilny kontakt, nie mam transportu żeby zawieźć go do lecznic i jestem z niemowlakiem 782 250 387

    OdpowiedzUsuń
  59. Znalazłam skulonego gołębia na chodniku skrzydła ma całe ale nóżki podkulone nie może wstać i latać na szczęście pije i je weterynarz nie pomógł co robić 794560760

    OdpowiedzUsuń
  60. Witam, na moim parapecie ulokował się gołąb, który krwawi. Proszę o kontakt 794726947

    OdpowiedzUsuń
  61. Witam przyleciał gołąb do mnie. Nr obrączki PL0162 18 . PROSZĘ O KONTAKT WŁAŚCICIELA UROCZEGO GOŁĘBIA. DANE 721028111 .

    OdpowiedzUsuń
  62. Witam, mój syn znalazł gołębia, proszę o kontakt 605109770

    OdpowiedzUsuń
  63. W parku w tczewie przy fonntanie z żabami kolo chyba jakieś przepompowni wody czy scieków leży gołąb z połamanym skrzydlem

    OdpowiedzUsuń
  64. Witam. W Chełmie na 11go listopada 46 przy pierwszej klatce schodowej siedzi gołąb z rannym skrzydłem, nie reaguje na człowieka

    OdpowiedzUsuń
  65. Na moim balkonie siedzi gołąb, caly czas w tym samym miejscu, nie reaguje na ludzi, zauważyłam go około trzech godzin temu. Ma obrączkę. Chciałabym mu pomóc. Barcin, kujawsko- pomorskie (około 30 km od Bydgoszczy). Telefon do kontaktu 721657033

    OdpowiedzUsuń
  66. Przy swojej posesji znalazłam rannego gołębia ma obrączkę nie zauważyłam nigdzie nr kontaktowego do właściciela. Chciałabym mi pomóc kujawsko-pomorskie. Kulin tel kontaktowy 510825311

    OdpowiedzUsuń
  67. Pomocy znalazlem ranego golebia ktury ma zamkniente oczy I Sir kuli nie reaguje na podchodzenie mnie jak do niego podchodzę nie wiem co mam robić Proszę mi podać poradę albo numer gdzie mam zadzwonić.

    OdpowiedzUsuń
  68. Ranne, osowiale czy wyglądające na chore golebie zawsze zgłaszamy najpierw do Straży Miejskiej, a później do Schroniska dla zwierząt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy miał ktoś sytuację, że straż pomogła takiemu gołębiowi?

      Usuń
    2. Tak.ja zadzwoniłam.Przyjechał Pan i zabrał gołębia do schroniska.

      Usuń
  69. I nigdy nie pozostawajmy obojętni na los ptaków i każdego innego zwierzęcia.

    OdpowiedzUsuń
  70. Można również poprosić Straż Miejska, aby powiadomili konkretny oddzial.

    OdpowiedzUsuń
  71. Witam właśnie znalazłam gołąbka z uszkodzonym dziobem jak mu pomuc i jak karmić

    OdpowiedzUsuń
  72. Jestem w szoku, że tylu ludzi zostawia tu swoje nr telefonu lub nawet e-mail, by ktoś do nich zadzwonił i pomógł ratować gołębia. Chyba powinno być w drugą stronę. Skoro chcesz pomóc to szukasz kontaktu, telefonu, pod który możesz zadzwonić, adresu pod który możesz ptaka zawieźć, a nie zostawiasz swój nr na jakiejś stronie. Ciekawa jestem czy ktoś dzwoni.

    OdpowiedzUsuń
  73. Nie wiem gdzie dzwonić dziś na podwórku znalazłem gołąbka mam numer 8332 0267 PL

    OdpowiedzUsuń
  74. A jeszcze jest chyba chory bo nie chce jeść ani pić co robić w tym przypadku

    OdpowiedzUsuń
  75. Województwo wielkopolskie Więckowice biały gołąb zakrwawiony siedzi przy naszym domu obrączka na nodze jest w kolorze złotym co robić?

    OdpowiedzUsuń
  76. Dwa dni temu na parkingu siedział gołąb który nie reagował na to że biorę go do rąk. Widać że jest bardzo osłabiony. Nie bardzo znam się na tych ptakach ale jest chyba młody bo piszczy. Nie jest ranny.W tej chwili jest bardziej ożywiony,nakarmilem go ogrzalem i napił się wody ile potrzebował. Myślicie że mogę go wypuścić?. Poradzi sobie?. Nie posiada obrączki

    OdpowiedzUsuń
  77. Przed chwilą przyniosłam do domu golebia. Jest osowiały i prawdopodobnie ranny wokół niego leżało pełno piór. Rana jajprawdopodobniej w okolicach dolnej części bo tam widać jeszcze pierze powyrywane. Krwi nie widać, ale jest wycienczony, przemarznięty i przemoczony, osowiały, nie uciekał gdy do niego podeszłam ani nie bronił się kiedy go brałam. Poki co przygotowałam karton wyłożony ręcznikiem papierowym i lignina. Nalalam w pojemniczek wody i nasypala ziarna. Jeśli ktoś zna weta lub azyl dla rannych dzikich ptaków w Białymstoku byłabym wdzięczna

    OdpowiedzUsuń
  78. Na moim ogrodzie znalazłam gołębia, nie chodzi , nie lata, zamknęłam go w klatce z jedzeniem i piciem.ma obrączkę PL 0124 poprzeczna 13 i duży nr 23632 co z nim zrobić ,komu zgłosić,gdzie oddać

    OdpowiedzUsuń
  79. Do powyższego komentarza mój tel.661855490

    OdpowiedzUsuń
  80. Dotyczy gołębia z powyższego wpisu,znalazłam go 08.05.22(niedziela) opiekowałam się nim i karmiłam .W czwartek. ... 12.05.22.wypuscilam go ale jeszcze był slaby

    OdpowiedzUsuń
  81. Ciąg dalszy,ale nie odfrunął,wrócił z powrotem do szopki,13.05.22.ponownie go wypuscilam,14.05.22 też ale nie kwapił się do odlotu.Dopiero dziś 15.05.22, odleciał .

    OdpowiedzUsuń
  82. U mnie na podwórku też jest gołąb od dwóch dni ma obrączkę i jakiś czerwony symbol na skrzydle , ewidentnie lgnie do ludzi
    Lata na krótki lot więc myślę że jest ranny. Dałam jeśli pić.
    Tel 667018983 maxowieckie

    OdpowiedzUsuń
  83. Mam na balkonie gołębia. Sam próbuje sobie z szyi wyrwać pozlepiane (chyba krwią) piórka ale widać że nie daje rady i tylko się męczy. Czy powinnam mu z tym pomóc? Czy czekać aż sam da radę? Proszę o podpowiedź, bo nie mamy w okolicy weterynarza zajmującego się ptactwem

    OdpowiedzUsuń
  84. BIAŁA PODLASKA
    Znalazłam gołębia i nie moze u mnie zostać proszę o kontakt 667776354

    OdpowiedzUsuń
  85. Znalazłem w trawie obrączkowanego gołębia. Jest osłabiony bo nie ucieka, ale raczej nie ma obrażeń. numery 1081 0288 PL 20 tel 502 381 451

    OdpowiedzUsuń
  86. Dzien dobry-widze z balkonu gołebia który siedzi na chodniku i nie ucieka przed ludzmi, nie odlatuje,co mam zrobić?bardzo prosze o wsparcie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim przypadku ccc: zapewnić mu ciepło, ciemno, cicho
      Najlepiej po prostu zabezpieczyć ptaszka w większym kartonie, dać pic w płytkie małe naczynie, ziarna do jedzenia odpowiednie dla gołębia i szukać kogoś kto się nim zajmie :/

      Usuń
  87. OTWOCK KOŁO WARSZAWY

    ZNALAZŁAM GOŁĘBIA Z USZKODZONYM SKRZYDŁEM, prawdopodobnie przez jakiegoś psa, zdezynfekowałam, zabrałam do domu, jest już u nas kilka dni, ale stan skrzydła się nie poprawia, gołąbek dalej nie potrafi latać. Weterynarze w okolicy nie chcą się nim zając , proszę o kontakt - 515-480-172. Z góry dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech Pani spróbuje do ptasiego azylu

      Usuń
  88. Znalazłam gołębia na murku przy wejściu do klatki bloku.Aktualnie jest w pudełku z tektury na balkonie bo mają być wichury.
    Jest jakiś osowiały albo zmęczony, dostał wode i płatki owsiane.
    Jestem z Krakowa, nie wiem ale mam wrażenie że jedno skrzydełko odstaje ,co może sugerować,że doznał jakiegoś urazu.
    Nie wiem ,jak dalej postąpić.

    OdpowiedzUsuń
  89. Witam gdzie oddać gołębia po zabiegu usunięcia jednej łapki proszę o informację nie mogę zatrzymać w domu na dłużej

    OdpowiedzUsuń
  90. Znalazłam gołębia pod Warszawa, gmina Prażmów. Proszę o kontakt w komentarzu.

    OdpowiedzUsuń
  91. Znalazłam gołębia potrąconego przez auto w miejscowości Jedwabno/Burdąg ma prawdopodobnie połamane nóżki. Normalnie je i pije. Właściciela odnalazłam, ale nauczona doświadczeniem wiem, że nie przyjedzie. Jak pomóc temu gołębiowi i jak zdjąć zgiętą obrączkę, która ewidentnie uciska nogę. Proszę o kontakt pod postem.

    OdpowiedzUsuń
  92. Warszawa. Od kilku godzin golab skulony, osowialy i nie reagujacy na zblizajacego sie czlowieka. Nalezy zabrac ? Gdzie dostarczyc ptaka jedyne miejsce to ptasi azyl w zoo? Prosze o kontakt 503-778-748

    OdpowiedzUsuń